X
Ilustracio

Càtedra UB- Planeta Formación y Universidades d’Estudis sobre Educació Superior

La Càtedra és una iniciativa conjunta de dos professors de la facultat d'Economia i Empresa, dos professors de la Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona, ​​i de l'equip de Planeta Formación y Universidades. Neix amb l'objectiu d'impulsar estudis sobre la universitat i la vida universitària.

destacat

Informes generals de Via Universitària (2014-2022)

Actualitat

Estigues al corrent de les últimes notícies i activitats, on trobaràs informació rellevant i actualitzada sobre diversos temes d'interès.

Esdeveniment

Formació dual universitària: un repte inajornable (3 i 4 de juliol de 2025)

Durant molts anys s'ha acusat la universitat, no sempre amb raó, de viure d'esquena al món empres

Esdeveniment

Presentació de l'informe Via Universitària (2023-2025)

Via Universitària alerta de les desigualtats d’accés i reclama polítiques d’equitat.

Esdeveniment

Acte de reconeixement a les entitats patrones de les Càtedres i Aules UB 2024-25

Celebrat al Paranimf el 19 de març

Qui som

amelia diaz

Dra. Amelia Díaz Álvarez

Professora Titular d'Universitat. Universitat de Barcelona
Miquel Martinez

Dr. Miquel Martínez Martín

Catedràtic d'Universitat. Universitat de Barcelona
Dr. Francisco Esteban Bara

Dr. Francisco Esteban Bara

Catedràtic d’Universitat. Universitat de Barcelona
Dr. Ernest Pons

Dr. Ernest Pons Fanals

Professor titular d’Universitat. Universitat de Barcelona
.

Dra. Yaiza Sánchez Pérez

Doctora en Educació. Investigadora i docent.
montse

Montserrat Civera Gibert

Directora acadèmica de Planeta Formación y Universidades
planeta

Ana Michavila Núñez

Directora d'anàlisi i estudis de Planeta Formació i Universitats

Publicacions

A la nostra secció de publicacions i articles hi trobaràs contingut informatiu i rellevant sobre diversos temes.

Article

Via Universitària: Accés, condicions d’aprenentatge, expectatives i retorns dels estudis universitaris (2023-2025)

Via Universitària: Accés, condicions d’aprenentatge, expectatives i retorns dels estudis universitaris (2020-2022)

Desigualdad y Universidad. La Encuesta de Condiciones de Vida y de Participación de los Estudiantes Universitarios en España

¿Por qué algunos estudiantes universitarios no asisten a clase? Evidencia empírica acerca de las diferencias entre titulaciones

Ideas y propuestas para pensar la universidad en tiempos de incertidumbre

El papel de las instituciones (universitarias o no) en la organización de la docencia en época COVID: Una cooperación imprescindible

Universitat sense classes?

Universidad Digital en la sociedad digital

Perspectiva de género en la Universidad en el contexto digital

Entornos y recursos para el aprendizaje de la docencia en la Universidad digital

¿Cómo aprende el estudiante digital?