X

Contribuciones innovadoras. Aplicando tecnologías docentes en educación superior

Publicat el: 12/09/2023

Ana Isabel Allueva Pinilla y José Luis Alejandre Marco (coords.) (2022). Contribuciones innovadoras. Aplicando tecnologías docentes en educación superior. Prensas de la Universidad de Zaragoza (Vicerrectorado de Cultura y Proyección Social) 1.ª edición.

Després de quasi dos anys de conviure amb les mesures de seguretat sanitàries derivades de l'aparició del virus COVID-19, amb les conseqüents adaptacions de les metodologies docents recolzades en tecnologies educatives, és una bona oportunitat per reflexionar sobre com aquesta situació ha accelerat l'evolució digital en els processos d'ensenyament i aprenentatge que es produeixen a les aules. Part d'aquesta reflexió passa per recopilar, examinar, analitzar i intentar transferir bons usos de les tecnologies educatives a la pràctica docent diària, dins d'un procés d'innovació que busca, més enllà de salvar les dificultats aparegudes en el context pandèmic, consolidar-ne les noves metodologies en un futur proper, atesa la potencialitat que han demostrat per a la millora en tots els processos docents. Aquesta publicació es realitza amb el propòsit de recollir algunes contribucions a la innovació docent intervinguda amb tecnologies educatives que han realitzat companys i companyes en educació de l'àmbit hispanoamericà, majoritàriament en educació superior, amb l'ànim de poder arribar al màxim nombre possible de persones interessades en la millora contínua del procés densenyament i aprenentatge.