X

La Universitat està preparada per a la diversitat d'estudiants actual?

Curs celebrat en el marc dels cursos d'estiu Juliols UB 2024

La segona edició de Via Universitària, que es desenvolupà entre 2017 i 2019, va incloure, per primera vegada, una secció al qüestionari destinada a conèixer l’experiència de l’estudiantat sobre el procés d’ensenyament aprenentatge. A més, es va reforçar la part tècnica, i va reorientar-ne l’estratègia de difusió. Pel que fa a la part tècnica, els dos principals canvis van ser la vinculació de les titulacions a un catàleg que permet agrupar-les a quatre nivells (ensenyament, subàmbit detallat, subàmbit ampliat i àmbit disciplinari), i l’homogeneïtzació de les variables fetes servir pels diferents grups de recerca mitjançant un catàleg de variables. Pel que fa a la difusió, es va incloure com a grup d’interès a les unitats tècniques de qualitat, implicant-les en el llançament i la difusió de l’estudi, i oferint-los un informe de resultats per facilitar-los la inclusió dels resultats de l’estudi als seus processos d’avaluació de qualitat.

Juliols 2024

Si hi ha alguna cosa que caracteritza la Universitat dels darrers anys, és la diversitat d'estudiants que acull.

Sens dubte, això representa una gran ocasió perquè la Universitat aconsegueixi fer efectiva la tan anhelada igualtat d'oportunitats, però no deixa de ser tot un repte. Les diferents circumstàncies personals dels estudiants requereixen una adaptació de la formació universitària, cosa que inclou innovar i plantejar noves modalitats d'ensenyament, aprenentatge i avaluació. Aquest curs va en aquesta direcció, i pretén aprofundir en la diversitat estudiantil d'avui dia a través de conferències, debats i, sobretot, una reflexió compartida entre professors, estudiants i gestors acadèmics. L'objectiu principal és cercar noves idees i propostes perquè la diversitat estudiantil sigui abordada com es mereix.